Profilhåndbok

Bruk av logo

I sosiale medier brukes en kvadrat med logoen midtplassert fremfor ikonet alene.

Logoen skal bare brukes i originale farger eller hvit når det kommer til markedsføring.

Den grå versjonen av logoen skal kun brukes på nettsiden. Denne logoen skal ikke brukes i markedsføring av Duell og samarbeid med oss, med mindre dette er avtalt i forkant.

Hvit logo skal bare brukes i tilfeller hvor det ikke er nok kontrast mellom logo og bakgrunn. Det er viktig at det er nok kontrast mellom logo og bakgrunn, slik at alle elementer i logoen er synlig selv for fargeblinde.

Eksempler på feil bruk av logo

Denne logoen har for lite kontrast mot bakgrunnen og det er ikke lett å se logoen.

Denne logoen skal kun brukes i Duell Pocket, ikke i markedsføring.

Den hvite logo har ikke nok kontrast til bakgrunnen og skal kun brukes når det er behov.

Fargeprofil

Hovedfarge

Sekundærfarge

Alternativ farge

#EF3278

#0ABFCE

#DFF7F9

Hovedfargen brukes som gjenkjennbart uttrykk gjennom grafiske elementer.

Sekundærfargen brukes for kontrast.

Alternativ farge til detaljer i grafisk materiale

Bilder

Vi ønsker hovedsakelig å bruke bilder av mennesker i forskjellige bransjer, slik at Duell får assosiasjoner med å brukes i praksis innenfor forskjellige bransjer. Bilder av mennesker som smiler og om de tar i bruk kasseutstyr, er det viktig at dette er vårt utstyr med vårt kassesystem.

Skal samarbeidspartnere bruke materiale de allerede har inne, kan vi sende over skjermbilde av POS til relevant skjermstørrelse.

Utstyr skal alltid avbildes med logo på utstyret eller logo på skjerm om det ikke er mulig/relevant at vårt POS vises på skjerm.

Eksempler på bilder

Fonter

Hovedfont er Inter. Denne fonten brukes på nettsiden og markedsmateriale.

Source Sans Pro brukes i tilfeller hvor Inter ikke kan tas i bruk.

Språkprofil

Vi bruker klarspråk med enkle ord. Når det kommer til tekniske begreper og termer, er det best å forklare det med så enkelt og direkte språk som mulig. Om det brukes tekniske begrep i teksten, skal det alltids følge en beskrivelse av termen slik at det er enkelt for alle å forstå.

Duell snakker direkte og tydelig til kunden, men kan være litt leken i språket. Vi bruker den direkte “du” og ikke vage ord som “man” eller “en”. Dette gjelder også i supportartikler.

Formelt/nøytral/uformelt
Leken/nøytral/alvorlig
Følelsesladet/nøytral/apatisk
Entusiastisk/nøytral/informativ 

DUELL brukes for å referere til selve programvaren.
Duell brukes for å referere til selve selskapet.

Vi kan ta i bruk emojier, men aldri som erstatning for ord. Det skal alltid være mulig å forstå innholdet fra tekst alene uten visuelle tillegg.

Ikoner og bilder skal bare supplementere teksten, aldri erstatte den.

Se gjerne eksemplet til høyre som viser både Tone of Voice og bruk av emojis for å supplementere teksten.

Vi vil gjerne prate med deg om hva DUELL kan gjøre for din bedrift

Ta kontakt, så ringer vi deg opp for en uforpliktende prat.

Chat med support