Personalliste er lovpålagt blant annet for restauranter og frisører. Får du kontroll fra Skatteetaten, skal personallisten fremlegges.
Når du logger deg på med din pinkode på kassen, må du også stemple inn.

Har du glemt å stemple inn når du begynte på jobb, kan du korrigere tidspunktet før du lagrer.
Når du er ferdig på jobb, må du stemple ut. Da åpner du menyen i kassen og går inn på «Personallister»

Her har ansatte som kommer på jobb mulighet til å stemple inn og ansatte som går fra jobb mulighet for å stemple ut.

Når du stempler ut, må du velge mellom Timetliste + personalliste eller kun personalliste. Om ønskelig, kan du skrive et notat før du trykker lagre for å stemple ut.

Prøver du å avslutte kassen uten å stemple alle ansatte ut fra kassen, vil du få varsel om at ansatte ikke er stemplet ut. Du får da valget om å avslutte kassen uten å stemple ut de ansatte eller å vise personallister for å stemple ut ansatte.
Hva er forskjellen på timeliste og personalliste?
Personallisten brukes for å redegjøre for hvem som er/var på arbeidsplassen. Timelister brukes for beregning av timelønn i lønnsrapporten.
«En personalliste er en liste over alle som arbeider i virksomheten, inkludert ulønnet og innleid personale, og skal vise når de starter og avslutter arbeidsdagen. Listen skal føres på arbeidsplassen, og skal være tilgjengelig for kontroll i virksomhetens åpningstid.»
Kilde: Skatteetaten
Skatteetaten ber om personallisten. Hva gjør jeg?
Det stilles krav til personalliste blant annet for restauranter og frisører. Får du kontroll fra Skatteetaten, skal personallisten fremlegges. For å vise personallisten til Skatteetaten, åpner du menyen i kassen og velger Personalliste. Personallisten kan sendes elektronisk eller skrives ut.
Husk at du må ha lagt inn fullt navn og personnummer for alle medarbeiderne for at personallisten skal oppfylle lovkravene.
Hvordan legger jeg inn arbeidstid på en medarbeider?
Arbeidstid brukes i sammenheng med flere moduler, blant annet online booking (hår og hudpleie) og arrangementer.
Slik gjør du:
- Gå inn på Administrasjonspanelet og deretter Personale > Medarbeider
- Finn medarbeideren, og klikk «Arbeidstid»
- Ordinær arbeidstid kan defineres, per uke eller med intervall annenhver uke
- Fullfør med «Lagre»

Ved unntak fra ordinær arbeidstid eller vanskelig definert arbeidstid, kan arbeidstid defineres per dag fra fanen «Arbeidstid«