Support

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per chat og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Nysgjerrig på DUELL?

Takk. Vi tar kontakt med deg! Noe gikk galt. Prøv igjen.

Vi ringer deg!

Endringslogg

Her ser du alle oppdateringer og endringer i DUELL. Alle DUELL-kunder benytter alltid den siste versjonen, og kassa vil oppdateres automatisk. Enkelte av funksjonaliteten som oppgraderes og forklares kan være avhengig av tilleggsmoduler.

15-10-2024
  • Notiskolonnen i kundeordre/arbeidsordre i kassen på V4 inneholder nå det som står skrevet i referansefeltet på ordren i administrasjonspanelet.

  • Fakturagrunnlag-siden har fått et mer oversiktlig layout.

  • Visma NXT integrasjonen støtter nå "orgUnit" dimensjoner.

  • Salg på kreditt ble opprettet uten tilhørende kunde.

  • Lokasjon ble ikke valgt når et varemottak var knyttet til en innkjøpsordre.

  • Varekortet manglet kolonnen for lokasjon for klienter med bare 1 avdeling.

  • Antall rader i vareoversikten påvirket hvordan produktbildet ble beskåret.

  • Kundegrupper ble ikke lastet inn korrekt på kundekortet for klienter med CRM-modulen.

  • Kolonnen "På vei inn" ble ikke inkludert ved eksport av bestillingsforslag.

  • Logistikkordre: Kundens land ble satt til Norge uavhengig av landet som er satt på kundekortet.

  • Lageret ble i enkelte tilfeller ikke trukket ved generering av restordre.

  • Kundeskjerm logo: Bildet ble ikke alltid vist på kundeskjerm.

  • Varer i handlekurven kunne bli vist som "ikke tilgjengelig på lager" når man la til rabatt uansett lagerstatus på varen.

  • Modalen for å gi pris på en vare ble ikke vist når man la til en "Spør om pris"-vare.

  • Varer med spesielle tegn slik som " og ' ble ikke synlig på kundeskjerm.

  • Mindre endringer relatert til tekst og bilde.

15. oktober 2024

08-10-2024
  • Nytt valgfritt "Lys modus" design som gir kassen en lysere fargepallett.

  • Ny og forbedret brukergrensesnitt for mobile enheter.

  • Det er nå mulig å se logg over SMS meldinger som er sendt ut fra en kundeordre.

  • Det er nå mulig å bytte mellom avdelinger fra kassen v4. (Gjelder ikke håndholdte enheter).

  • Man kan nå generere og laste ned plukkliste fra arbeidsordre.

  • Kundeordre: 0% MVA har nå støtte for flere MVA koder.

  • Dersom en varelinje på en kundeordre hadde negativ antall ble utregningen av antall tilgjengelige feil.

  • Ved generering av plukkliste ble ikke "Vår referanse" med.

  • Ved opplasting av bilde til visning på kundeskjerm ble ikke bildet lagret.

  • Når man skulle legge til en ny lokasjon i booking modulen så ble avdelingsfeltet låst umiddelbart etter man la til avdeling, framfor å vente til man har trykket lagre.

  • Filtrene for uthenting av bookinrapport kunne endre seg etter man trykket søk.

  • Lange notis meldinger på arbeids-/kunde-ordre overlappet tabellen med varer og tjenester på PDF'en.

  • Kolonnen for leverandørens varenummer ble blankt ved generering av lageroversikt dersom man valgte å ikke inkludere varenummer.

  • En feil som førte til at nedlasting av tips rapport ikke var mulig.

  • Det er gjort ytelsesforbedringer rundt henting av varer til vareoversikten.

  • Ved dagsoppgjør ble korttypene automatisk utfyllt med verdien 0 når man gikk fra kontant til terminal fanen. Disse feltene er nå blanke og man må fylle dem ut manuelt eller trykke avstem terminal.

  • Generelle forbedringer rundt autentisering i kassen, for å unngå uventet feilmelding om at tilgangs "Token" er utløpt.

  • Testen "Ta med" vises nå på bong

  • En feil som gjorde at "åpne felt" hurtigknapper ikke kunne endres eller slettes etter at de ble lagret.

08. oktober 2024

30-09-2024
  • "Ingen rabatt" funksjonen på varekortet fungerer nå også i tilbud, kundeordre og arbeidsordre. Tidligere var denne funksjonen kun brukt i kassen.

  • Det er lagt til mulighet for filtrering på varegruppe, leverandør og produsent i vareoversikten.

  • Det er nå mulig å velge hvilken lokasjon varen skal trekkes fra ved bruk av lagerlokasjoner i kundeordre og arbeidsordre.

  • Det er nå mulig å søke etter varer ved delvis treff på varenummer, slik at du ikke trenger å skrive hele varenummeret for å få treff.

  • Generelle forbedringer er gjort i oversikten over oppfølginger for dem med CRM-modulen.

  • Det kreves nå nettverk for å kunne søke opp byttelapper i kassen.

  • Hvis man fjernet en kontaktperson og trykket lagre på en kundeordre, ble kontaktpersonen likevel ikke fjernet. Dette er nå løst.

  • En feil som førte til at varianter ikke ble lastet inn ved åpning av varekortet fra en kundeordre er nå løst.

  • Delsummen i PDF generert fra en ordre viste alltid pris eks. mva, selv om innstillingen for å vise pris inkl. mva var aktivert. Dette er nå korrigert.

  • Det er nå mulig å søke etter kundenavn i oversikten over arbeidsordre.

  • 24SevenOffice: En feil i integrasjonen som forårsaket feil formatering av bokstavene æ, ø og å er nå rettet.

  • Arbeidsordre ble vist under kundeordre fanen på kundekortet. Arbeidsordre vises nå under egen fane.

  • Ved opprettelse av en kundeordre er det nødvendig å velge "Vår referanse". I ordrer opprettet via APIet kan dette feltet være tomt. Dette kan føre til at funksjoner som "Splitt ordre" ikke fungerer. Nå returneres en feilmelding som ber brukeren om å angi "Vår referanse" før ordren kan splittes dersom feltet er tomt.

  • Generelle forbedringer er gjennomført, og mindre feil er rettet i de ulike fanene i CRM-modulen.

  • Vedlegg lastet opp på en kunde i CRM-modulen kunne i noen tilfeller ikke lastes ned igjen. Dette er nå løst.

  • Ved utskrift av etikett ble alltid varenavn satt som standard dersom "rad 1" på etiketten var tom. Nå printes kun de rader som faktisk er valgt i oppsettet.

  • Endring av IP-adresse på bongskriver i administrasjonspanelet ble ikke oppdatert i kassen, noe som hindret bongutskrift. Dette er nå løst.

  • Kunder med integrert vekt kunne oppleve at vekten sporadisk mistet kontakt med kassen. Dette er nå løst.

30. september 2024

19-09-2024
  • Vipps-logoen i online billett og online sesongkort har blitt oppdatert.

  • Stripe-integrasjonen er nå oppgradert til å støtte ny versjon.

  • Excel-eksporten fra lageroversikten viste tidligere alltid verdien "1" i "Ratio"-kolonnen. Dette er nå korrigert, slik at riktig ratio vises.

  • En feil som forårsaket at summen ble feil ved filtrering på varegruppe i salg av varer rapporten er nå løst.

  • Dersom et varemottak ble opprettet direkte fra en innkjøpsordre var det ikke mulig å låse varemottaket. Dette er nå løst.

  • Et fåtall kunder opplevde en feil hvor varemottak kunne doble antallet ved låsing. Dette er nå løst.

  • Enhetsprisen på en vare i kassen kommer nå inn uten mellomrom.

  • Kundesøket i kassen er blitt optimalisert for bedre ytelse. Et av forbedringstiltakene er at søket nå krever internettilkobling for å fungere, noe som gir raskere resultater.

  • Visma NXT integrasjonen støtter nå overføring av bilagsart fra kontoplanen samt overfører Z-Rapport nummeret som bilagsnummer.

19. september 2024

18-09-2024
  • Du kan nå opprette egne maler for variantvarer, slik at du enkelt kan lage for eksempel størrelsesvarianter fra XS til XL uten å måtte legge inn hver enkelt variant manuelt hver gang.

  • Lageroversikten har fått et visuelt løft slik at det nå står mer i stil til resten av systemet.

  • Du kan nå velge at varens beskrivelse fra varekortet automatisk legges til som en kommentar på varelinjen i ordremodulen.

  • Leveringsadresse er nå tilgjengelig i arbeidsordre.

  • For å endre kostpris direkte på varekortet må du nå velge "Endre" i kostpris feltet. Dette er gjort som et tiltak for å redusere risikoen for at man endrer kostprisen ved en feil.

  • Automatisk dagsoppgjør kan nå aktiveres og tilpasses til daglig, ukentlig eller månedlig kjøring. Dette er spesielt nyttig for deg som har en nettbutikk som egen avdeling i Duell, og ønsker at salget bokføres automatisk uten behov for manuelle oppgjør.

  • Det er nå mulig å eksportere "min.lager" og "maks.lager" i vareeksporten.

  • Nye produkter som opprettes vil nå få antall "0" på lager. Tidligere var antallet tomt slik at nye varer uten lager aktivitet ikke ble inkludert i bestillingsforslaget.

  • Sluttidspunkt vil nå vises i online booking for arrangementer, så lenge innstillingen 'Vis sluttidspunkt' er aktivert for arrangementet.

18. september 2024

13-09-2024
  • Ved filtrering på kundegruppe i salgsrapporten kunne sum salg per kundegruppe ha avvik. Dette er nå løst

  • Brukernavnene som vises ved forskjellige statuser i ordremodulen er nå alltid knyttet til den innloggede brukeren.

  • Det er nå mulig å skrive ut etikett i arbeidsordre V2.

  • Ordrebekreftelsen i arbeidsordre V2 fyller nå ut kundens epost adresse automatisk.

  • Ordrebekreftelse PDF i arbeidsordre V2 har nå tittel "Ordrebekreftelse"

  • Når man valgte en kunde uten adresse i ordremodulen og la inn adressen manuelt i ordren, ble adressen tidligere fjernet fra ordren etter lagring. Dette er nå løst

  • En feil relatert til nedfallsmeny for valg av avdeling i internordre er nå løst.

  • Oversikten over reserverte ordre tilknyttet en vare viste fortsatt at varen var reservert, selv etter at den var solgt i kassen. Dette er nå løst.

  • En feil som forårsaket at tipsrapporten ikke kunne lastes ned er nå løst.

  • En visningsfeil som førte til at pris eks mva ikke så ut til å justere seg ved bruk av rabatt i ordremodulen er nå løst.

13. september 2024

10-09-2024
  • En øreavrundingsfeil relatert til salg hvor kontant var benyttet som betalingsmetode er nå løst.

  • Billetter ble ikke skrevet ut på automatikk dersom betalingen ble gjort via integrert terminal / integrert Vipps og man samtidig hadde deaktivert utskrift av kvittering for hvert salg.
    Nå skrives billetten ut uavhengig av innstilling relatert til kvittering så lenge "Skriv ut QR-kode ved salg i kassa" er aktivert på tilknyttet arrangement.

10. september 2024

05-09-2024
  • Betalingslenke tilsendt per SMS hadde et ugyldig tegn som førte til at lenken ikke fungerte. Dette er nå løst

  • Arrangementer ville i noen tilfeller ikke la seg lagre dersom man spesifiserte ressurser. Dette er nå løst.

  • Ved oppstart av DUELL kunne kunder tidvis få opp beskjeden "Ingen tilgang" eller "Invalid token provided" uten at dette stemte. Dette er nå løst

  • Bilder lagret på hurtigknapper kunne forsvinne fra kassen ved omstart. Dette er nå løst.

05. september 2024

04-09-2024
  • I noen tilfeller var det ikke mulig å laste ned PDF av ordre i vår ordremodul. Dette er nå løst

  • En feil som forårsaket at valgt ressurs i ressurskalenderen ikke ble vist er nå løst.

  • En øreavrundingsfeil som kunne føre til at dagsoppgjøret ikke gikk i balanse er nå løst.

04. september 2024

03-09-2024
  • V1 kassen logget seg ut automatisk etter 12 timer med bruk. Dette er nå endret til å automatisk logge seg ut ved 6 timer inaktivitet. Dersom en foretar en handling i løpet av disse 6 timene forlenges tiden med ytterligere 6 timer.

  • Salgsrapporten kunne i noen tilfeller stoppe å fungere ved bruk av filter. Dette er nå løst

  • En feil som forårsaket at MVA-Satsen ikke ble forhåndsutfylt ved opprettelse av variantvarer er nå løst.

  • Dersom en avslutter DUELL i midten av en synkronisering vil prosessen gjenopptas ved omstart av Duell.

  • En feil som forårsaket at retursalg av billetter kunne bli registrert som et ordinært salg er nå løst.

  • Rekkefølge på bestanddeler opprettet i administrasjonspanelet blir nå gjenspeilet i kassen.

03. september 2024

30-08-2024
  • Det er nå mulig å laste ned en samlet lageroversikt (alle avdelinger) i excel format.

30. august 2024

28-08-2024
  • Det er nå mulig å fjerne tilbudspris via APIet.

28. august 2024

27-08-2024
  • NYHET!
    Duell CRM er nå lansert! 🎉

    CRM-modulen passer perfekt for deg som ønsker mer informasjon og statistikk om kundens forbruk samt tettere oppfølging. CRM-modulen vil få ytterligere forbedringer og funksjoner utover høsten, men her er et utdrag av nåværende muligheter:

    - Få full statistikk over kundenes salg- og varekostnad

    - Kundekortet vil ha en logg over alle hendelser

    - Mulighet for å laste opp vedlegg på kundekortet

    - Registrere oppfølging på kunden med tidsfrist og/eller andre beskjeder

    ++

  • Internordre har fått en overhaling og står nå mer i stil sammen med resten av ordremodulen.

  • Kundeordre: Det er nå mulig å se antall tilgjengelig på ordren etter at den er lagret og låst. Ved å holde over antall kan du også se hvor mange du har registrert til bestilling via innkjøpsordre.

  • Kundeordre: Det er nå mulig å sende SMS til kontaktperson direkte fra kundeordren.

  • Kundeordre: Det er nå mulig å nullstille kostprisen per varelinje. Dette kan være handy dersom du har tatt et varemottak hvor kostprisen er endret siden du opprettet ordren og ønsker å bruke nyeste kostpris på ordren.

  • Det er nå mulig å definere engelske enheter. Dersom en engelsk enhet er definert vil denne enheten vises på alle PDFer som bruker engelsk mal.

  • Det er nå mulig å trykke seg videre til ordrene som er oppgitt per fane i varekortet.

  • Kunder med 24SevenOffice har nå mulighet til å knytte en kundeordre til et aktivt prosjekt fra 24SevenOffice. Dette gjøres ved å velge prosjekt fra "Prosjekt" menyen i ordren.

  • Vareinformasjonen kunne forsvinne fra varekortet dersom en åpnet "Integrasjonsvinduet" i varekortet og deretter lukket det igjen. Dette er nå løst.

27. august 2024

23-08-2024
  • Det er i noen tilfeller oppdaget en mismatch mellom lagerverdi oppgitt på Z-Rapporten kontra lageroversikten. Dette er nå løst.

  • Listen over sentrumsgavekort som ligger klar til påfylling er nå begrenset til 30 stk. Det vil da alltid kun være de 30 nyeste som ligger i listen.

  • Dersom en endret et arrangement og fjernet en prisgruppe så det ikke ut til at prisgruppen ble fjernet før du faktisk lagret arrangementet. Dette er nå løst slik at det vises at prisgruppen fjernes (Det må likevel bekreftes med lagre)

  • Hurtigknapper for egendefinert betalingsmetode stoppet å fungere 22.08. Løst i dag 23.0

  • Vi har endret logikken i hvordan ordrebekreftelse sendes per epost. Ettersom vi validerer på telefon nummer til kunden har det blitt utsendt bekreftelse til eposten registrert på kundekortet. Nå sendes den utelukkende til epost definert i bestillingen.

23. august 2024

22-08-2024
  • En feil i Duett gjorde at varer som ble synkronisert fra Duell til Duett ble opprettet med "Aktiv" AV. Dette er nå endret til JA. Hvis en vare er manuelt satt til Aktiv NEI i Duett vil Duell sette Aktiv til JA hvis en gjør endring på varen i Duell.

  • Returkvitteringer i V4 kunne i noen tilfeller printes og kuttes inkonsekvent. Dette er nå løst

  • Ved noen tilfeller ble en kundeordre ikke markert som betalt i kassen etter at den var betalt i kassen. Dette er nå løst.

  • Billetter med prisgruppe 0,- la seg i mange tilfeller inn med pris i handlekurven. Dette er nå rettet slik at prisgruppen som er satt alltid blir korrekt.

22. august 2024

15-08-2024
  • Noen kunder opplevde at hurtigknapper for betalingsmetode i V4 kassen sluttet å reagere. Dette er nå løst.

  • V4 Kjøkkenbong: Rekkefølgen på varelinjene i bongutskriften er nå den samme som rekkefølgen linjene er lagt til i kassen.

  • V4 Kjøkkenbong: "esk" var definert som enhet ved en feil ved utskrift av bong. Dette er nå fjernet.

  • V4 Kjøkkenbong: Bongutskriften vil nå innkludere linjekommentaren dersom det er definert et notat på en varelinje i kassen.

15. august 2024

06-08-2024
  • Tidligere ble det opprettet MVA-satser automatisk gjennom API-et hvis en opprettet salg eller ordre hvor MVA-satsen ikke matchet en eksisterende sats. Dette er nå fjernet. Nå sjekker systemet mot eksisterende MVA-satser, og har fallback til 25% om det ikke matcher. Dette for å unngå at det ble opprettet ugyldige MVA-satser selv om dette ble sendt inn igjennom API-et.

  • Byttelapper i V4 synkroniseres ikke lengre, og krever internettilgang for å benyttes.

  • Generell optimalisering relatert til synk av data til og fra V4 kassen.

06. august 2024

31-07-2024
  • Bilder eller vedlegg som ble lastet opp på ordre var ikke alltid mulig å laste ned igjen. Dette er nå løst.

  • Ved åpning av et varekort i administrasjonspanelet kunne en noen ganger oppleve at Duell bare lastet uten å åpne varekortet. Dette skal nå være løst.

  • Kundegrupper ble ikke alltid lastet inn ved åpning av et kundekort. Dette er nå løst.

31. juli 2024

30-07-2024
  • Det er nå støtte for å trekke lager fra 24SevenOffice, Poweroffice og Visma eAccounting dersom en av disse er satt som varemaster. Dette er allerede støttet for Visma.NET.

  • API: Intern notis er nå tilgjengelig i følgende API endepunkt: /logistics/orders/

  • Ved endring av pris eks mva i en ordre ble ikke pris inkl mva justert korrekt. Dette er nå løst.

30. juli 2024

25-07-2024
  • En visningsfeil relatert til kalkulasjon av rabatt i "statistikk boksen" på kundeordre er nå løst.

  • Arbeidsordre V2 krever ikke lengre at du har arbeidsordre V1 aktivert.

  • Sjekkliste på arbeidsordre V2 er nå inkludert i ordre PDFen.

  • En sorteringsfeil i "Alle innslag" rapporten er nå løst.

  • Ved import av en excel fil med kolonne "lokasjon" definert i et varemottak valgte Duell en annen lokasjon enn den som var definert i filen. Lokasjonen velges nå korrekt ihht excel arket.

  • Innkjøpsordre: NOK er alltid standard valuta med mindre en annen valuta er spesifisert på leverandøren som er valgt i ordren.

  • Lageroversikten viser nå kostpris basert på standard enhet fra varekortet.

  • Betalingslenke tilsendt per SMS manglet link til betaling, dette er nå løst.

  • Lønnsrapporten har fått flere kolonner dersom den lastes ned i Excel format ved bruk av provisjon.

  • Det er nå mulig å importere/oppdatere innkjøpspris på produkter via CSV uten at det overstyrer kostprisen.

  • Noen kunder opplevde at en måtte trykke på søkefeltet i V4 kassen for at talltastaturet skulle fungere. Dette er nå løst.

  • "Ref" feltet på kundekortet er nå søkbart i V4 kassen.

  • Kundesøket i V4 kassen har blitt optimalisert.

  • Vi har optimalisert hvordan synkronisering av data relatert til byttelapper fungerer.

25. juli 2024

23-07-2024
  • PDF for bookingordre har blitt optimalisert.

  • I noen tilfeller ble avbestillingsbekreftelse sendt per sms på avbestilte bookinger utsendt fra feil avsender. Dette er nå løst.

  • Ved innlastning av deltakerliste på dager hvor det var veldig mange deltakere kunne Duell fryse uten å laste inn listen. Dette er nå løst.

  • Det var tidvis ikke mulig å redigere et eksisterende arrangement, dette er nå løst.

  • En mindre avrundingsfeil ved retur med gavekort er nå løst.

  • Forbedret kode relatert til oppdatering av "innloggingstoken" på V4 kassen.

  • Det er nå kun mulig å trykke på avstem én gang per dagsoppgjør.

23. juli 2024

19-07-2024
  • En feil som kunne forsårsake at salg ikke ble synket fra V4 kassen til skyen er nå løst.

19. juli 2024

16-07-2024
  • Du kan nå legge til varer ved hjelp av verdien fra et egendefinert felt ved å søke etter dette i strekkode feltet i vår ordremodul (Kundeordre, innkjøpsordre osv..) OBS: Krever eksakt match for at vare skal legges til.

  • Måten varianter legger seg på varekortet vil nå endres dersom antall varianter er større enn 6. Tidligere måtte man skrolle sidelengs for å finne korrekt variant, nå kan du søke og velge variant fra den nye nedtrekksmenyen.

  • Tidsvelgeren ved registrering av kjøkkenordre har fått forbedret logikk for foreslått tidspunkt.

  • Arbeidsordre V2 kan nå betales i kassen.

  • Avanserte innstillinger for synkronisering er nå tilgjengelig i mobilvisningen av Duell.

  • Bordnumrene i V1 kassen hadde en visningsfeil. Dette er nå løst.

  • I noen tilfeller kunne et produkt bli lagt til automatisk på ordren dersom en trykket på produktsøk boksen i vår ordremodul. Dette er nå løst.

  • Ved filtrering på kundegruppe i salgsrapporten kunne sum salg per kundegruppe ha avvik. Dette er nå løst

  • Varer som hadde "Ingen rabatt" aktivert på varekortet kunne likevel få rabatt om du valgte det på varelinjen. Dette er nå løst.

  • I noen tilfeller fungerte ikke direkteretur. Dette er nå løst.

  • Innstemplet medarbeider fikk sin signatur på Z-Rapporten selv om en annen medarbeider signerte oppgjøret. Dette er nå løst.

16. juli 2024

09-07-2024
  • Gavekortkoden i V1 kassen har nå fått en begrensning på maks 10 tegn med en maks verdi på 4 250 000 000.

  • En utregningsfeil knyttet til enhetspris med desimaler kombinert med rabatt i ordremodulen er nå løst.

  • En feil relatert til delbetaling med flere gavekort i V4 kassen er nå løst.

  • Noen kunder opplevde fortsatt å bli logget ut i V4 kassen på grunn av "innloggingstokenet" utløp. Dette skal nå være løst.

09. juli 2024

02-07-2024
  • Det er nå mulig å legge til tekstlinjer i arbeidsordre, kundeordre, tilbud, innkjøpsordre og varemottak. Tekstlinjene er kun synlige i DUELL og ved nedlastning/utskrift av ordre PDFer. Tekstlinjene vil ikke fremkomme på faktura i regnskapet dersom du har en regnskapsintegrasjon.

  • I noen tilfeller kunne kontaktperson feltet se ut til å være blankt selv om en kontaktperson egentlig var definert. Dette er nå løst.

  • Vi har gjort ytterligere forbedringer knyttet til synkronisering av dagsoppgjør i V4 kassen.

  • Noen kunder kunne oppleve at de ble logget ut i V4 kassen da "innloggingstokenet" utløp. Nå fornyes dette "tokenet" hver gang du logger inn.

02. juli 2024

Support launch illustration 3x

Hva kommer fremover?

Du kan følge med på alle de spennende tingene vi holder på med i DUELL på vårt roadmap.