Support

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per chat og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Nysgjerrig på DUELL?

Takk. Vi tar kontakt med deg! Noe gikk galt. Prøv igjen.

Vi ringer deg!

Endringslogg

Her ser du alle oppdateringer og endringer i DUELL. Alle DUELL-kunder benytter alltid den siste versjonen, og kassa vil oppdateres automatisk. Enkelte av funksjonaliteten som oppgraderes og forklares kan være avhengig av tilleggsmoduler.

11-02-2025
  • Kasse - Ytterligere optimaliseringer av synkroniseringsprosessen

  • Kasse - Synkroniseringsoptimalisering: Slettede varer lagres ikke lenger lokalt på kassen. Det vil derfor ikke være mulig å ta retur av et salg som inneholder en slettet vare.

  • Admin - Duell støtter nå engelsk PDF-versjon av tilbud, arbeidsordre og kundeordre.

  • Admin - Om brukernavn eller passord til Administrasjonspanelet ikke møter kravene for antall tegn, kommer det en varselmelding som informerer om krav til brukernavn eller passord basert på hvilke felt som ikke møter kravene.

  • Admin - Tidligere ble tekstmaler vist i tilfeldig rekkefølge i alle typer ordre, uavhengig av hvordan de var satt opp. Nå følger tekstmalene den angitte rekkefølgen.

  • Admin - Om en kunde manglet telefonnummer eller e-postadresse da brukeren forsøkte å sende faktura, ville et vindu åpnes med informasjon om hvilket felt som manglet. Selv om det ble trykket Avbryt og kundekortet fremdeles manglet relevant informasjon, ble det fremdeles forsøkt å sende en faktura til kunden. Det er nå mulig å avbryte uten å faktisk sende faktura. Ved å trykke på "Lagre" vil faktura sendes.

  • Admin - Loggen kunne vise feil lagerstatus om ordren var laget før 01.01.2025. Nå viser loggen oversikt av faktisk lagerstatus og ikke bare lagerstatus fra inneværende år. Oppdateringen har tilbakevirkende kraft.

  • Booking - Det var ikke mulig å endre pris på en booking om MVA-sats var 0%, men det er nå mulig å endre pris på booking uansett MVA-sats.

  • Booking - Ressurser på “Leie”-arrangement var tilgjengelig for begge avdelinger selv om den var booket på den ene avdelingen. Ressurser skal nå vises som utilgjengelig om de er booket, selv om bookingen gjelder en annen avdeling.

11. februar 2025

04-02-2025
  • Kasse - Nå er det mulig å registrere tips i kasse på V4🤩

    Ved bruk av integrert terminal, hentes tipsen automatisk. Ved bruk av kontant eller andre manuelle betalingsmetoder, vil du kunne registrere tips via den nye "tips-knappen" i kassen. Dersom kunder betaler for mye og ønsker å tipse, er det mulig å velge at ekstrabeløpet kan registreres som tips. Tips-funksjonen følger med restaurantmodulen.

  • Admin - Tidligere har rabattkolonnen og rabattprosent blitt vist på ordrebekreftelsen uansett om ordrelinjen er rabattert. Om ordrelinjen ikke inneholder rabatt, skal ikke rabatt 0% vises for ordrelinjen. Om ordren ikke inneholder rabatt, skal rabattkolonnen skjules fra ordrebekreftelsen.

  • Admin - Når det opprettes kundeordre, arbeidsordre eller tilbud, blir kontaktperson forhåndsvalgt som mottaker for ordrebekreftelse. Dette gjelder bare kunder som har kontaktperson inne med e-postadresse.

  • Admin - Når det opprettes kundeordre, arbeidsordre eller tilbud, blir kontaktperson forhåndsvalgt som mottaker for ordrebekreftelse. Dette gjelder bare kunder som har kontaktperson inne med e-postadresse.

  • Admin - Kontaktperson og kontaktinformasjonen deres vises nå i PDF av pakkseddel etter Notis-feltet.

  • Admin - Det er nå mulig å filtrere på produsent i oversikten over bestillingsforslag.

  • Booking - Dersom "Vis sluttidspunkt" var deaktivert på et arrangement ble det likevel vist på PDFen til ordrebekreftelsen. Dette er nå løst.

  • Booking - Mindre tekstendringer i SMS-ordrebekreftelse.

04. februar 2025

28-01-2025
  • Kasse - Det er nå mulig å trekke varer fra lageret til en annen avdeling direkte i kassen, slik at salg kan gjennomføres i en avdeling, mens kunden henter varen i en annen.

  • Kasse - Ytterligere optimaliseringer av synkroniseringsprosessen.

  • Poweroffice - Ved retur med kreditt som betalingsmetode i kassen mot Poweroffice kunne det i noen tilfeller føre til feil totalpris i Poweroffice, men korrekt totalpris i Duell.

  • Admin - Noen kunder kunne oppleve at kostpris ble automatisk justert grunnet formatteringsfeil.

  • Visma Business - Forsøk på å generere Visma Business .EDI-filer fra fakturaordre førte til en feilmelding om å sette opp VB-integrasjonens innstillinger først. Dette er nå fikset.

  • Admin - Interne notiser og leveringsinformasjon ble ikke med til en kopiert og snudd ordre. Dette er nå fikset.

  • Admin - Mindre tekstendringer.

28. januar 2025

22-01-2025
  • CRM-modul - Det er nå mulig å sette kredittgrense på kundekort🤩 Funksjonen henter informasjon fra PowerOffice, men det er planlagt at den fungerer med flere integrasjoner. Du må ha CRM-modulen for å ta i bruk kredittgrensen.

    Du må aktivere en innstilling på kundekort for at kredittgrensen skal gjelde for kunden. Systemet vil sjekke eventuell kredittgrense og tilgjengelig kreditt. Du vil få valget om å overstyre kredittgrensen om ordren overstiger kredittgrensen satt på kunden.

22. januar 2025

21-01-2025
  • Duett - Kontoplanen støtter nå kontonummer med virksomhetskode for landbruk i Duett.

  • Kasse - Referansenummer fra kundekortet kan ikke lenger redigeres fra kassen. Dette må gjøres inne i Administrasjonspanelet.

  • Admin - Feil antall ved import av varetelling. Om et produkt var listet flere ganger i regnearket, ble bare det siste punktet importert til systemet. Dette er nå fikset.

  • Kasse - Selv om Takeaway var aktivert som standard ved oppstart i Administrasjonspanelet, ble det ikke alltid aktivert i kasse ved oppstart. Dette er nå fikset.

21. januar 2025

07-01-2025
  • Kasse - Ytterligere optimaliseringer av synkroniseringsprosessen

  • Ordremodulen - Produktsøk i ordremodulen har blitt mer oversiktlig. Det har også kommet en kolonne for leverandørens varenummer.

  • Kundeordre - Kundeordreoversikten lastes nå inn raskere. Som et tiltak for å forbedre hastigheten, må du nå trykke på "Oppdater tilgjengelig" for å få frem tilgjengelig antall per ordrelinje. Om ønskelig, kan du filtrere på Tilgjengelig for å laste inn alle varer med lagerstatus Ikke på lager, Delvis på lager eller På lager.

  • Visma NXT - Det er nå mulig å gjøre et prisoppslag i kassen for deg som bruker Visma NXT som master. Handlekurven må inneholde minst én vare, og en kunde må være valgt for å kunne bruke prisoppslag.

  • Salgskvittering - Visningsfeil i antall desimaler på gavekort og tilgodelapp i PDF-visning av salgskvittering og kunne føre til at verdien av gavekortet/tilgodelappen ble redusert til 0,-. Dette er nå fikset.

  • Kasse - Byttelapp skrives nå ut for hvert antall av varen og ikke per varelinje.

  • Kasse - Noen kunder opplevde terminal differanse sporadisk på oppgjør. Dette er nå fikset.

  • Bookingordre - Når det ble utført retur av en booking med kreditnota, dukket beløpet opp på dagsoppgjør under Til fakturagrunnlag. Dette er nå fikset.

  • Admin - Eksisterende egendefinerte felt kan ikke lenger endres på og må heller slettes og opprettes nye.

  • Varer - Eksporterte filer inneholdt en kolonne med Pris eks MVA, selv om det ikke ble huket av før eksport. Dette er nå fikset.

  • Kasse - Noen kunder opplevde at retur-knappen var utilgjengelig ved lasting av bare de 5 siste salgene. For at retur-knappen skulle bli tilgjengelig, måtte kunden laste inn flere salg. Dette er nå fikset.

  • Admin - Mindre tekstendringer.

07. januar 2025

01-01-2025
  • Vi utførte en automatisk sjekk av lager for å sikre at logg og lagerstatus stemmer overens. Dette vises som en automatisk lagerkontroll i Varetelling. Logg på varekort ble slettet etter den automatiske lagerkontrollen og begynner derfor fra 01.01.2025. Dette har ikke ført til noen endring på lagerbeholdning.

01. januar 2025

17-12-2024
  • Det er nå mulig å hente opp og betale faktura fra Visma NXT i kassen.

  • Nå lagres kun de fem siste salgene under "salg" på kassen. For å vise flere salg må man manuelt velge å laste inn. Dette betyr også at det kan kun skrives ut kopi av kvittering for de fem siste salgene.

  • Bestanddeler som legges til / fjernes vil nå vises i handlekurven.

  • Fobedret logikken for hva som skjer når det byttes avdeling på en enhet.

  • En feil som forårsaket at feil dato/klokkeslett ble valgt ved registrering av bestilling til kjøkkenet er nå løst.

  • Bunntekst på byttelapper printes nå korrekt. (Dersom teksten er endret må en logge ut og inn av kassen for at det skal oppdatere seg)

  • Noen kunder kunne oppleve at det ikke var mulig å laste ned "Salg av varer" rapporten i Excel format dersom spesifikke filter var i bruk. Dette er nå løst.

  • SUM manglet i nedlastet PDF/Excel fra "Salg av varer" rapporten når "Slå sammen per" filteret var satt til noe annet enn "Varegruppe". Dette er nå løst.

  • Ved eksport av vareregisteret med filter for min/maks.lager aktivert ble ikke eksporten generert. Dette er nå løst.

  • Lenken til en restet arbeidsordre fra varekortet lenket tidligere til en tom side. Du blir nå sendt til den faktiske ordren.

  • Det er i noen tilfeller oppdaget avvik mellom antall på lager i varekortet kontra antallet som vises i loggen på varekortet. Dette er nå løst slik at det skal være konsekvent. Løsningen for dette har ikke tilbakevirkende kraft, men vil være korrekt fra og med neste varetelling.

17. desember 2024

10-12-2024
  • Det er nå mulig å printe etikett direkte fra varekortet.

  • Innkjøpsordre/Varemottak: Når du bruker "Tab" tasten på tastasturet, hopper markøren nå til de mest logiske feltene slik at man kan jobbe mer effektivt.

  • Det er nå mulig å vise leveringsadressen i oversikten over kunde- og arbeidsordre. Dette gjøres ved å åpne kolonnevelgeren og deretter velge "Adresse".

  • Det er nå mulig å hente opp og betale faktura fra Visma.NET (Visma Financial) i kassen.

  • Optimalisert hvordan lager synkes fra Visma.NET dersom Visma.NET er master.

  • Enkelte kunder kunne oppleve at utskrift av plukkliste tok lang tid. Dette er nå løst.

  • Personal- og timelisten er nå oppdatert til å sortere på innstemplingsdato i stedet for navn på medarbeider. Dette sikrer at listen alltid vises i datoorden både på skjerm og i eksportert PDF.

  • Optimalisert lastetiden ved åpning av bookingordre.

  • Nedlastning av bookinger fra den detaljerte bookingoversikten til excel er nå betydelig raskere.

  • Mobilvisning: Dersom kassen hadde en oppdaterting tilgjengelig eller var offline, ble visningen av kassebildet feil. Dette er nå løst.

  • Lagt til en ekstra validering ved bruk av "parker ordre" i kassen.

10. desember 2024

03-12-2024
  • Lageroversikt: Vi lanserte tidligere mulighet for å laste ned en samlet lageroversikt for alle avdelinger i excel format. Denne funksjonen er nå endret til at man kan velge hvilke avdelinger en ønsker å inkludere i rapporten.

  • Det er nå mulig å laste ned oversikten over ordre i excel format for følgende ordretyper:

    - Innkjøpsordre
    - Varemottak
    - Kundeordre
    - Arbeidsordre
    - Tilbud

    Listen som lastes ned vil inneholde data basert på valgte kolonner og aktive filtere.

  • Bookingordre: I ordrebekreftelse PDFen basert på en bookingordre ble kontaktperson feilaktig inkludert i notisfeltet uten korrekt linjeskift. Dette er nå rettet og kontaktperson vises på en egen linje.

  • Kundeordre / Arbeidsordre: Når kunden på en ordre ble endret, ble ikke adresse og leveringsadresse oppdatert. Adressene vil nå alltid følge valgt kunde.

  • Varetelling: Nedfallsmenyen for valg av avdeing ble ikke vist riktig på mobil. Dette er nå rettet slik at visningen er korrekt.

  • Varetelling: For brukere med lagerlokasjoner aktivert kunne antallet per lokasjon vise "NaN" kontra "0" dersom det var tomt på lager. Det vil nå alltid vise "0" dersom det er tomt på lager.

  • CRM: Ved valg av "Solgte varer" i CRM-Modulen ble ikke alltid kunden riktig lastet inn i rapporten for salg av varer. Dette er nå rettet.

  • Kasse: For kunder som bruker mange egendefinerte felt er nå synkronisering mellom Duell Admin og kasse betydelig raskere.

  • Kasse: For kunder som bruker Arrangementmodulen er nå synkronisering mellom Duell Admin og kasse betydelig raskere.

03. desember 2024

28-11-2024
  • Forbedret logikken vedrørende hvilken data som synkroniseres ved bytte av avdeling for å redusere lastetiden.

  • Søkefeltet i kassen ble ikke nullstilt etter at en la til en vare med "åpen pris" etter å ha søkt eller scannet denne varen. Det er nå løst

28. november 2024

26-11-2024
  • Vareoversikten viser nå varene sortert etter nyeste varer først. Tidligere viste de eldste varene først.

  • Varetelling: En feil som forårsaket at kolonnen "Diff" ikke viste korrekt verdi er nå løst.

  • Kundeordre: Det var i noen tilfeller ikke mulig å generere pakkseddel dersom ordren inneholdt varer i minus. Dette er nå løst.

  • Visma.NET: Rettet en visuell feil der feltet for kostnadsbærer så tomt ut, selv om det hadde en verdi.

  • Antall tilbud som vises på kunder med CRM-modulen viser nå korrekt antall aktive tilbud, ekskludert avslåtte og aksepterte. Tidligere viste den kun aksepterte tilbud.

  • Kundeordre betalt i kassen ble ikke alltid oppdatert med korrekt status i administrasjonspanelet. Dette er nå løst.

26. november 2024

19-11-2024
  • Varenummer + Leverandørens varenummer vises nå i sin helhet i vareoversikten. Tidligere ble varenummeret avkortet slik at man ikke så hele nummeret. Dette er også korrigert i lageroversikten, bestillingsforslag samt funksjonaliteten "velg varer".

  • Funksjonen "Velg varer" har fått en grafisk oppdatering for bedre samsvar med resten av systemet.

  • Ikonene for "Endre kunde", "Kundekort" og "Fjern kunde" i ordremodulen er oppdatert.

  • En feil som forårsaket at varekortet ikke alltid lastet inn riktig er nå løst.

  • Kombinasjonen av "Ta med" og "Spør om pris ble tidligere fjernet. Som en følgefeil av dette var det ikke mulig å aktivere "Spør om pris" uten å ha "Ta med" modulen. Dette er nå rettet.

  • Noen kunder kunne oppleve at data manglet i perioderapporten hvis perioden inneholdt en kombinasjon av oppgjør med og uten integrert kortavstemming. Dette er nå løst.

  • "Til dato" i fakturagrunnlagsoversikten manglet et siffer. Det er nå korrigert.

  • I noen tilfeller så det ut som kontaktperson manglet fra kundeordre selv om den var definert. Dette er nå løst.

  • "Vår ref" på pakkseddelen viser nå alltid den medarbeideren som er valgt i ordren.

  • For alle som har aktivert innstilling for priser eks mva i ordremodulen vil det nå være pris eks mva som vises ved søk av varer.

  • Noen kunder kunne oppleve at låsing av innkjøpsordrer ikke var mulig dersom den inneholdt store mengder produktdata. Dette er nå rettet.

  • Bestillingsforslaget lastet ikke alltid inn på grunn av lang svarstid i systemet. Dette er nå løst.

  • Fjernet "Intern notis" fra varemottaket.

  • Ved valg av "Solgte varer" i CRM-Modulen blir du nå sendt til salg av varer rapporten med "Vis varer" som standard filter.

  • Kjøkkenbong ble printet på nytt dersom kopi av kvittering ble printet ut. Dette er nå løst.

  • Slettede varianter var mulig å velge dersom hovedvaren var lagt til som hurtigknapp i kassen. Dette er nå løst.

  • Noen kunder opplevde treghet ved henting av kundeordre til kassen. Dette er nå løst.

19. november 2024

12-11-2024
  • Restordre kunne få feil status enn det som var forventet ved bruk av innstillinger for status-flyt. Dette er nå løst.

  • Antall viste linjer og sum linjer i bestillingsforslaget kunne vise forskjellig verdi. Dette er nå løst.

  • Varelinjene i en arbeidsordre ble automatisk sortert etter varenummer ved låsing. Nå påvirkes ikke rekkefølgen ved låsing.

  • En visningsfeil som påvirket salg og logg fanen på et varekort tilknyttet variantvarer er nå løst.

  • I noen tilfeller var det ikke mulig å laste ned en PDF av en ordre, årsaken skyldtes bruk av spesialtegn i notisfeltet. Dette er nå løst.

12. november 2024

29-10-2024
  • 24SevenOffice: Nå vil fakturaepost registrert på en kunde i Duell automatisk synkroniseres til fakturaepostfeltet på kundekortet i 24SevenOffice. Hvis det ikke er satt en fakturaepost i Duell, vil den ordinære e-postadressen bli synkronisert til fakturaepostfeltet i stedet.

  • Det er nå støtte for linjeskift på tekstlinjer i ordremodulen.

  • En feil som påvirket visningen av datoer ved opprettelse av bookingordre er nå løst. Tidligere tok ikke systemet hensyn til forskjeller i antall dager mellom måneder, noe som førte til feil i datoene.

  • En feil som forårsaket at prisgrupper ikke ble lastet inn i bookingrapporten er nå løst.

  • Dersom du opprettet en kundeordre unntatt merverdiavgift ble totalsummen tidligere feilaktig beregnet som om 25% mva var inkludert. Dette er nå rettet

  • Når et tilbud konverteres til en kundeordre, vil nå datoen på kundeordren automatisk oppdateres til datoen tilbudet ble akseptert. Tidligere viste datoen tilbudet ble opprettet.

  • Muligheten for å sortere kolonner i vareoversikten er fjernet som et tiltak for å forbedre ytelsen og hastigheten i oversikten.

  • Ved åpning av "reservert antall" fra varekortet kunne det tidligere oppstå avvik mellom antallet som ble vist på varekortet og listen som ble lastet inn. Dette er nå rettet og visningen er konsekvent.

  • Deltakerlisten som kan lastes ned for et arrangement inkluderer nå avbestilte bookinger, så lenge alternativet for dette er aktivert ved nedlastning i Excel-format.

29. oktober 2024

22-10-2024
  • Ytterligere optimaliseringer av synkroniseringsprosessen

  • Oppdatering av postnummer

  • Om en innkjøpsordre ble opprettet rett etter en annen, ville ikke varesøkefeltet generere varer uten at det var valgt en leverandør.

  • Fjernet muligheten for å aktivere “Ta med” og “Spør om pris” samtidig

  • Enkelte kundeordre ville ikke låses etter å ha trykket “Lagre og lås”

  • Om hurtigknapper for betalingsmetoder ikke var aktivert, dekket linjen for betalingsmetoder de andre hurtigknappene.

  • Generelle forbedringer rundt autentisering i kassen for å unngå uventet feilmelding om at "token” er utløpt.

  • Oversikt over "Restordre som kan nå håndteres" etter varemottak ble ikke vist.

  • Forespørsel om "Vil du opprette en restordre for disse varene?" dersom varemottaket ikke var fullstendig ble ikke vist.

  • Valgte kolonner i tilbud, kunde og arbeidsordre forsvant når man byttet mellom sider i Duell.

  • Filterene i innkjøpsordre kunne endre seg etter søk eller vises som blanke selv om filteret var valgt.

  • "Pakkseddel kan ikke genereres" ble vist om en vare hadde lokasjon, generert pakkseddel og man trykket på "Fakturer nå".

  • Retursalg fra Shopify manglet navn på kunden.

  • Via APIet kunne man legge til hovedvaren på en logistikk-ordre framfor variantvaren.

  • Dersom kunden ikke allerede eksisterte i Duell da en ordre ble hentet til kassen, ble ikke kunden knyttet til salget.

22. oktober 2024

15-10-2024
  • Notiskolonnen i kundeordre/arbeidsordre i kassen på V4 inneholder nå det som står skrevet i referansefeltet på ordren i administrasjonspanelet.

  • Fakturagrunnlag-siden har fått et mer oversiktlig layout.

  • Visma NXT integrasjonen støtter nå "orgUnit" dimensjoner.

  • Salg på kreditt ble opprettet uten tilhørende kunde.

  • Lokasjon ble ikke valgt når et varemottak var knyttet til en innkjøpsordre.

  • Varekortet manglet kolonnen for lokasjon for klienter med bare 1 avdeling.

  • Antall rader i vareoversikten påvirket hvordan produktbildet ble beskåret.

  • Kundegrupper ble ikke lastet inn korrekt på kundekortet for klienter med CRM-modulen.

  • Kolonnen "På vei inn" ble ikke inkludert ved eksport av bestillingsforslag.

  • Logistikkordre: Kundens land ble satt til Norge uavhengig av landet som er satt på kundekortet.

  • Lageret ble i enkelte tilfeller ikke trukket ved generering av restordre.

  • Kundeskjerm logo: Bildet ble ikke alltid vist på kundeskjerm.

  • Varer i handlekurven kunne bli vist som "ikke tilgjengelig på lager" når man la til rabatt uansett lagerstatus på varen.

  • Modalen for å gi pris på en vare ble ikke vist når man la til en "Spør om pris"-vare.

  • Varer med spesielle tegn slik som " og ' ble ikke synlig på kundeskjerm.

  • Mindre endringer relatert til tekst og bilde.

15. oktober 2024

08-10-2024
  • Nytt valgfritt "Lys modus" design som gir kassen en lysere fargepallett.

  • Ny og forbedret brukergrensesnitt for mobile enheter.

  • Det er nå mulig å se logg over SMS meldinger som er sendt ut fra en kundeordre.

  • Det er nå mulig å bytte mellom avdelinger fra kassen i V4 uten å måtte nullstille kasse (Gjelder ikke håndholdte enheter).

  • Man kan nå generere og laste ned plukkliste fra arbeidsordre.

  • Kundeordre: 0% MVA har nå støtte for flere MVA koder.

  • Dersom en varelinje på en kundeordre hadde negativ antall ble utregningen av antall tilgjengelige feil.

  • Ved generering av plukkliste ble ikke "Vår referanse" med.

  • Ved opplasting av bilde til visning på kundeskjerm ble ikke bildet lagret.

  • Når man skulle legge til en ny lokasjon i booking modulen så ble avdelingsfeltet låst umiddelbart etter man la til avdeling, framfor å vente til man har trykket lagre.

  • Filtrene for uthenting av bookinrapport kunne endre seg etter man trykket søk.

  • Lange notis meldinger på arbeids-/kunde-ordre overlappet tabellen med varer og tjenester på PDF'en.

  • Kolonnen for leverandørens varenummer ble blankt ved generering av lageroversikt dersom man valgte å ikke inkludere varenummer.

  • En feil som førte til at nedlasting av tips rapport ikke var mulig.

  • Det er gjort ytelsesforbedringer rundt henting av varer til vareoversikten.

  • Ved dagsoppgjør ble korttypene automatisk utfyllt med verdien 0 når man gikk fra kontant til terminal fanen. Disse feltene er nå blanke og man må fylle dem ut manuelt eller trykke avstem terminal.

  • Generelle forbedringer rundt autentisering i kassen, for å unngå uventet feilmelding om at tilgangs "Token" er utløpt.

  • Testen "Ta med" vises nå på bong

  • En feil som gjorde at "åpne felt" hurtigknapper ikke kunne endres eller slettes etter at de ble lagret.

08. oktober 2024

30-09-2024
  • "Ingen rabatt" funksjonen på varekortet fungerer nå også i tilbud, kundeordre og arbeidsordre. Tidligere var denne funksjonen kun brukt i kassen.

  • Det er lagt til mulighet for filtrering på varegruppe, leverandør og produsent i vareoversikten.

  • Det er nå mulig å velge hvilken lokasjon varen skal trekkes fra ved bruk av lagerlokasjoner i kundeordre og arbeidsordre.

  • Det er nå mulig å søke etter varer ved delvis treff på varenummer, slik at du ikke trenger å skrive hele varenummeret for å få treff.

  • Generelle forbedringer er gjort i oversikten over oppfølginger for dem med CRM-modulen.

  • Det kreves nå nettverk for å kunne søke opp byttelapper i kassen.

  • Hvis man fjernet en kontaktperson og trykket lagre på en kundeordre, ble kontaktpersonen likevel ikke fjernet. Dette er nå løst.

  • En feil som førte til at varianter ikke ble lastet inn ved åpning av varekortet fra en kundeordre er nå løst.

  • Delsummen i PDF generert fra en ordre viste alltid pris eks. mva, selv om innstillingen for å vise pris inkl. mva var aktivert. Dette er nå korrigert.

  • Det er nå mulig å søke etter kundenavn i oversikten over arbeidsordre.

  • 24SevenOffice: En feil i integrasjonen som forårsaket feil formatering av bokstavene æ, ø og å er nå rettet.

  • Arbeidsordre ble vist under kundeordre fanen på kundekortet. Arbeidsordre vises nå under egen fane.

  • Ved opprettelse av en kundeordre er det nødvendig å velge "Vår referanse". I ordrer opprettet via APIet kan dette feltet være tomt. Dette kan føre til at funksjoner som "Splitt ordre" ikke fungerer. Nå returneres en feilmelding som ber brukeren om å angi "Vår referanse" før ordren kan splittes dersom feltet er tomt.

  • Generelle forbedringer er gjennomført, og mindre feil er rettet i de ulike fanene i CRM-modulen.

  • Vedlegg lastet opp på en kunde i CRM-modulen kunne i noen tilfeller ikke lastes ned igjen. Dette er nå løst.

  • Ved utskrift av etikett ble alltid varenavn satt som standard dersom "rad 1" på etiketten var tom. Nå printes kun de rader som faktisk er valgt i oppsettet.

  • Endring av IP-adresse på bongskriver i administrasjonspanelet ble ikke oppdatert i kassen, noe som hindret bongutskrift. Dette er nå løst.

  • Kunder med integrert vekt kunne oppleve at vekten sporadisk mistet kontakt med kassen. Dette er nå løst.

30. september 2024

19-09-2024
  • Vipps-logoen i online billett og online sesongkort har blitt oppdatert.

  • Stripe-integrasjonen er nå oppgradert til å støtte ny versjon.

  • Excel-eksporten fra lageroversikten viste tidligere alltid verdien "1" i "Ratio"-kolonnen. Dette er nå korrigert, slik at riktig ratio vises.

  • En feil som forårsaket at summen ble feil ved filtrering på varegruppe i salg av varer rapporten er nå løst.

  • Dersom et varemottak ble opprettet direkte fra en innkjøpsordre var det ikke mulig å låse varemottaket. Dette er nå løst.

  • Et fåtall kunder opplevde en feil hvor varemottak kunne doble antallet ved låsing. Dette er nå løst.

  • Enhetsprisen på en vare i kassen kommer nå inn uten mellomrom.

  • Kundesøket i kassen er blitt optimalisert for bedre ytelse. Et av forbedringstiltakene er at søket nå krever internettilkobling for å fungere, noe som gir raskere resultater.

  • Visma NXT integrasjonen støtter nå overføring av bilagsart fra kontoplanen samt overfører Z-Rapport nummeret som bilagsnummer.

19. september 2024

18-09-2024
  • Du kan nå opprette egne maler for variantvarer, slik at du enkelt kan lage for eksempel størrelsesvarianter fra XS til XL uten å måtte legge inn hver enkelt variant manuelt hver gang.

  • Lageroversikten har fått et visuelt løft slik at det nå står mer i stil til resten av systemet.

  • Du kan nå velge at varens beskrivelse fra varekortet automatisk legges til som en kommentar på varelinjen i ordremodulen.

  • Leveringsadresse er nå tilgjengelig i arbeidsordre.

  • For å endre kostpris direkte på varekortet må du nå velge "Endre" i kostpris feltet. Dette er gjort som et tiltak for å redusere risikoen for at man endrer kostprisen ved en feil.

  • Automatisk dagsoppgjør kan nå aktiveres og tilpasses til daglig, ukentlig eller månedlig kjøring. Dette er spesielt nyttig for deg som har en nettbutikk som egen avdeling i Duell, og ønsker at salget bokføres automatisk uten behov for manuelle oppgjør.

  • Det er nå mulig å eksportere "min.lager" og "maks.lager" i vareeksporten.

  • Nye produkter som opprettes vil nå få antall "0" på lager. Tidligere var antallet tomt slik at nye varer uten lager aktivitet ikke ble inkludert i bestillingsforslaget.

  • Sluttidspunkt vil nå vises i online booking for arrangementer, så lenge innstillingen 'Vis sluttidspunkt' er aktivert for arrangementet.

18. september 2024

13-09-2024
  • Ved filtrering på kundegruppe i salgsrapporten kunne sum salg per kundegruppe ha avvik. Dette er nå løst

  • Brukernavnene som vises ved forskjellige statuser i ordremodulen er nå alltid knyttet til den innloggede brukeren.

  • Det er nå mulig å skrive ut etikett i arbeidsordre V2.

  • Ordrebekreftelsen i arbeidsordre V2 fyller nå ut kundens epost adresse automatisk.

  • Ordrebekreftelse PDF i arbeidsordre V2 har nå tittel "Ordrebekreftelse"

  • Når man valgte en kunde uten adresse i ordremodulen og la inn adressen manuelt i ordren, ble adressen tidligere fjernet fra ordren etter lagring. Dette er nå løst

  • En feil relatert til nedfallsmeny for valg av avdeling i internordre er nå løst.

  • Oversikten over reserverte ordre tilknyttet en vare viste fortsatt at varen var reservert, selv etter at den var solgt i kassen. Dette er nå løst.

  • En feil som forårsaket at tipsrapporten ikke kunne lastes ned er nå løst.

  • En visningsfeil som førte til at pris eks mva ikke så ut til å justere seg ved bruk av rabatt i ordremodulen er nå løst.

13. september 2024

10-09-2024
  • En øreavrundingsfeil relatert til salg hvor kontant var benyttet som betalingsmetode er nå løst.

  • Billetter ble ikke skrevet ut på automatikk dersom betalingen ble gjort via integrert terminal / integrert Vipps og man samtidig hadde deaktivert utskrift av kvittering for hvert salg.
    Nå skrives billetten ut uavhengig av innstilling relatert til kvittering så lenge "Skriv ut QR-kode ved salg i kassa" er aktivert på tilknyttet arrangement.

10. september 2024

05-09-2024
  • Betalingslenke tilsendt per SMS hadde et ugyldig tegn som førte til at lenken ikke fungerte. Dette er nå løst

  • Arrangementer ville i noen tilfeller ikke la seg lagre dersom man spesifiserte ressurser. Dette er nå løst.

  • Ved oppstart av DUELL kunne kunder tidvis få opp beskjeden "Ingen tilgang" eller "Invalid token provided" uten at dette stemte. Dette er nå løst

  • Bilder lagret på hurtigknapper kunne forsvinne fra kassen ved omstart. Dette er nå løst.

05. september 2024

04-09-2024
  • I noen tilfeller var det ikke mulig å laste ned PDF av ordre i vår ordremodul. Dette er nå løst

  • En feil som forårsaket at valgt ressurs i ressurskalenderen ikke ble vist er nå løst.

  • En øreavrundingsfeil som kunne føre til at dagsoppgjøret ikke gikk i balanse er nå løst.

04. september 2024

Support launch illustration 3x

Hva kommer fremover?

Du kan følge med på alle de spennende tingene vi holder på med i DUELL på vårt roadmap.