Loomis-portalen

Om du bruker en Loomis A35 betalingsterminal eller en Loomis A920 håndholdt kasse, har du tilgang til Loomis-Portalen. Her vil du finne informasjon som hentes fra terminalen, og blant annet opprette rapporter.

Loomis-portalen er ikke tilgjengelig på norsk, men den kan endres fra engelsk til svensk eller dansk om ønskelig.

Hva kan jeg finne i Loomis-portalen?

Dashboard viser deg en enkel oversikt med omsetning gjennom Loomis-terminalene.
Sales finner du alle enkelttransaksjonene
Payouts inneholder en oversikt over alle utbetalinger fra Loomis-Pay. Enkelt å se omsetning, gebyr og utbetalt beløp pr. dag.
Financial Reports er hvor du kan hente ut sammendragsrapport for en valgt periode, f.eks. en mnd. Rapporten viser totalt omsatt i perioden på kort, gebyr i perioden, samt fordeling mellom korttyper.

Hvordan kan jeg opprette og automatisere rapporter?

Du kan bruke Scheduled reports for å lagre og automatisere rapporter.
Her er en trinnvis veiledning i hvordan du oppretter en ny automatisert rapport

Du må først logge inn på Loomis-portalen og gå til Reports → Scheduled reports og klikk på Create.

Når du oppretter en ny rapport, må den har et navn. Vi anbefaler å gi den et navn som gjør det enkelt å holde oversikt. F.eks. «Månedlige ordre».

Deretter velger du rapporttype fra nedtrekksmenyen for kategori.
Financial Report: sammendrag av omsetning, gebyr og utbetalinger
Transactions: oversikt over alle enkelttransaksjoner i en valgt periode

Velg deretter forhandler (merchant) , butikksteder (location) og terminaler du ønsker data for.

Du kan bruke ulike koder i feltene for start- og sluttdato for å generere dynamiske datoer. Her er noen eksempler:

Daglig rapport:
Start date = yesterday.startOfDay
End date = yesterday.endOfDay

Ukentlig rapport:
Start date = today.subWeek.startOfWeek
End date = today.subWeek.endOfWeek

Månedlig rapport:
Start date = today.subMonth.startOfMonth
End date = today.subMonth.endOfMonth

Når du er ferdig, klikk på Save på bunnen av siden for å lagre.
Du blir deretter sendt til rapportlisten og får en melding om at din tilpassede rapport er opprettet.

Hvordan kan jeg motta rapportene?

Klikk på din nye rapport for å se detaljene. Her vil du kunne velge hvem som skal motta rapporten.
Gå inn på fanen Recipients og klikk på Create
Velg E-post som metode, og legg til mottakers navn, e-postadresse og en emnelinje til e-posten.
Klikk på Lagre.

Du kan også velge hvor ofte rapporten skal sendes.
Gå inn på fanen Schedules og klikk på Create.
Velg frekvens og tidspunkt, og klikk på Lagre.

Din rapport vil nå sendes automatisk basert på innstillingene for frekvens og mottaker.

Relaterte supportartikler

Vi vil gjerne prate med deg om hva DUELL kan gjøre for din bedrift

Ta kontakt, så ringer vi deg opp for en uforpliktende prat.

Chat med support