Contracting Works

Våre Contracting Works kunder kan hente og betale ordren i kassen via regnskapsintegrasjonen.

For at DUELL skal ha tilgang til din Contracting Works-klient, må Contracting Works support legge til lese/skriverettigheter til denne klienten til vår integrasjonsbruker.

Følgende regnskapsintegrasjoner er støttet:
Unimicro
PowerOffice
Visma NXT

Du trenger følgende

  • Aktiv klient i Contracting Works
  • Et dedikert POS-lager i Contracting Works
  • Contracting Works-modulen i DUELL

Oppsett

Logg inn på DUELL Admin, gå til System -> Integrasjoner -> Contracting Works for oppsett av integrasjonen og redigere felt relatert til overføring.

FeltBeskrivelse
Fra dato*Velg fra hvilken dato data skal overføres mellom Duell og Contracting Works.
VareAktiver om varer skal synkroniseres eller ikke.
Varer blir automatisk overført. Velg om du ønsker at DUELL eller Contracting Works skal være master. Om du er usikker, velg DUELL. Aktiver om varer skal synkroniseres eller ikke.
Automatisk overføringVelg om du ønsker automatisk eller manuell synkronisering. Intervallene for automatisk overføring justerer seg selv automatisk, og vil normalt være 24 timer.
Klient-ID*I dette feltet legger du til din klient-id, som du finner i adressefeltet i nettleseren når du er logget inn på din Contracting Works-klient

Eksempel: https://connect.devinco.com/client/DIN-KLIENT-ID/pages/dashboard
Lagerlokasjoner*Velg hvilket lager Duell skal hente varer fra
OBS: Lager må være et designert POS-lager i Contracting Works
MasteravdelingDersom du har flere avdelinger, kan du velge om denne avdelingen skal opprette egen mapping mellom varene i DUELL og CW eller benytte mapping-id fra en annen avdeling.
LagerAktiver om lagerbeholdning skal synkroniseres eller ikke.

Trykk på lagre-knappen for å lagre integrasjonen.

Hvordan finner jeg klient-ID?

Du finner klient-ID i adressefeltet i nettleseren når du er logget inn på din Contracting Works-klient

Eksempel: /client/123-minklient/pages/

Hvordan tar jeg betalt i kassen?

Aktiver “Hent faktura til kassen” i integrasjonsoppsettet for å kunne betale en ordre i kassen.

Legg deretter inn en ny funksjonsknapp for Faktura (din regnskapsintegrasjon).
Logg inn på DUELL Admin, gå til Varer -> Innstillinger -> Hurtigknapper for å kunne legge inn en knapp for faktura.

I kassen velger du funksjonsknappen Faktura (din regnskapsintegrasjon), så søker du på fakturanummer for å hente den ubetalte fakturaen. Når du trykker “Hent til kasse”, vil den bli lagt til i handlekurven for betaling.

Om du bruker Visma NXT, må du først velge kunden i kassen. Trykk deretter på funksjonsknappen Faktura (Visma NXT), slik at kassen viser alle åpne fakturaer på denne kunden.

Hvorfor mangler jeg enkelte varer fra POS lageret?

Det kan være at varen mangler salgspris i Contracting Works. Dersom en vare mangler salgspris fra Contracting Works, vil den ikke opprettes i DUELL.

Dette skyldes som regel at varen mangler en materialavtale for utregning av korrekt salgspris. Så snart en materialavtale er på plass, vil varen bli opprettet i DUELL kort tid etter.

Relaterte supportartikler

Vi vil gjerne prate med deg om hva DUELL kan gjøre for din bedrift

Ta kontakt, så ringer vi deg opp for en uforpliktende prat.

Chat med support