Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per chat og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Hvordan kan kunde betale med faktura i nettbestilling?

Betaling med faktura er en valgfri innstilling for nettbestillingsmodulen. Funksjonen gir mulighet for faktura utstedt til bedrift. Ved bestilling blir Navn og TLF brukt i bestillingen, registrert som referanse på faktura, ekstra referanse kan legges til ved checkout.

Hvordan aktiverer jeg funksjonen?

Aktivere betalingsmetoden:

  1. Naviger fra administrasjonspanelet til Integrasjoner > Nettbestilling
  2. Rull ned til du finner "Betalingsmetoder"
  3. Klikk "PÅ" for "Faktura"

Betalingsmetoden er aktivert, og fremkommer som et valg ved checkout i nettbestillingen.

Konfigurere kunde for faktura betaling:

Kunder aktiveres for bruk av faktura betaling på kundekortet. Innstillingen er som standard "NEI" på alle eksisterende og nyopprettede kunder.

  1. Velg menyvalg "Kunder > Kunder"
  2. Finn kunde som skal aktiveres for faktura betaling
  3. Klikk "Endre" på kunden
  4. Fra fane "Generelt", aktiver "Kreditt i nettbestilling"
  5. Når valget er aktivert, definerer du en fakturakode ansatt/bruker må utfylle i nettbestillingen for at faktura skal registreres på kunden.
    Koden må inneholde minst 4 tegn, ingen spesialtegn eller mellomrom er tillatt, kun tall og bokstaver.
  6. Fullfør med "Lagre"

Når koden er lagret, kan ansatt/bruker bruke koden ved checkout i nettbestillingen.

Hvordan betale med faktura?

  1. Velg produkter, og naviger til betalingssiden som normalt
  2. Velg "Faktura" som betalingsmetode
  3. Utfyll fakturakode registrert på bedrift som skal motta faktura
  4. Referanse på faktura kan også utfylles for ekstra utfyllende referanse. Som standard vil Navn og TLF registret på bestillingen registreres som referanse på fakturagrunnlaget.

Relaterte artikler

Nettbestilling